Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Ahad, 6 April 2014

Putih kehijauan, putih keungguan, unggu dan merah

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

السلام عليكم ورحمة الله وبركات kepada kawan-kawan blogger.

Segala puji bagi Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Tuhan yang mentadbir seluruh alam.

Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Semenjak cuaca kering dan panas tempoh hari banyak pokok-pokok orkid saya kering dan mati. Sayang apa nak buat dah hayatnya setakat tu saja.

Selepas tu adalah sepasu dua yang berbunga. Sebagai kenangan dimusim kemarau dan kadang-kadang hujan mencurah dengan lebatnya saya abadikan di sini bunga-bunga orkid yang berbunga.









Orkid yang sedang berkembang
dirumah sekarang








Orkid yang berkembangan di bulan
lepas

9 ulasan:

❤Kamsiah❤ berkata...

cantiknya kak ani...panas2 ni mmg orkid galak berbunga

Acik Erna berkata...

Cantik2 irkid kak ani.yang paling cantik warnanya gambar yang no.6 tu

ngasobahseliman berkata...

Dear Sis, Yang merah itu akak tak pernah tengok. MasyaAllah.....sangat cantik!

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Kam,

Tapi ada beberapa pasu kak ani yang melecur, mungkin waktu petang masih panas kak ani dah siram. Silap tu.

Banyak lagi yang sedang kelayuan.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Acik Erna,

Terima kasih. Ini kalau tak salah orang panggil cattleya noid, tak lupa namanya.

Warna memang merah menyala.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Sis ngasobahseliman

Terima kasih singgah. Saya pun ini jerlah satu2nya yang ada.

Silap pula dulu tak diagikan menjadi dua pasu, sekrang pokok ni dah tak lebat sangat, tu pun nasib baik berbunga juga.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
BungaTulip berkata...

Salam mak long..

Banyaknya koleksi orkid yang ada.. gambar kat bawah sekali tu Nampak rimbun je bunga dia.

satu kepuasan kan bila orkid ni mengeluarkan bunga..

atie berkata...

Salam kak ... lama tak ke sini... cantik2 nya bunga orkit tu macam taunya ....