Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 5 Mac 2014

Rabu Yang Kelu Ke 22 - Padan Muka Tak Nak Berbunga, Burung Buat Sarang


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ











13 ulasan:

❤Kamsiah❤ berkata...

rezeki burung..menumpang teduh disitu...

BungaTulip berkata...

Salam mak long..

orkid tu merajuk tak nak berbunga, burung pula yang buat sarang.ehe..

mungkin faktor cuaca panas ni. banyak tanaman yang semakin segan nak hidup. harapkan kita la yang kena siram selalu..

Kakzakie berkata...

Assalamu'alaikum Kak Ani...
Burung pun tahu nak memilih tempat yg selamat. Tunggu perkembangan dia kak sampai jadi anak..

wafacw berkata...

Hahahaha... padan ngan muka dia ek...? hahahahaha... sembur baja kat daun dia tu Mak Long.. orkid ni kan manja sikit hahahaha. Tapi pahala banyak tu, burung mai buat sarang... :D
ps: Salam kenalan mak long... :D

sud@is berkata...

nnati jeles dengan burung dia akan berbunga lebatt...sekali

Zaitun berkata...

Salam kak ani...Pokok rhu saya pun selalu tempat burung bertelor.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Tulah, tak aperlah. Hari ni nampaknya dah mengeram kot sebab tadi ketika menyiram pokok2 tu nampak ada burung berjambul terbang dari pasu tu.

Lepas tu riuh berbunyi taku saya kacau sarang dia agaknya

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

WaalaikumussalamBT,

Tulah dah dibaja dan disiram tak nak berbunga. Mudah2an lepas ni dia berbunga

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Waalaikumussalam Kakzakie,

begitulah nampaknya. Mungkin tempat ni dan teduh, jadi dia tumpang membiak.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

wafacw,

Salam kenal juga dari maklong pada Wafacw dan terima kasih singgah.

Tulah, tak aperlah dia nak tumpang pasu tu untuk membiak

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Sud@is,

Begitu juga harapan maklong semoga lepas ni orkid ni rasa tercabar dan berbunga.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Sud@is,

Begitu juga harapan maklong semoga lepas ni orkid ni rasa tercabar dan berbunga.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Waalaikumussalam Zai,

Tak aper mudah2an Allah beri kita pahala sebab burung ni tumpang membiak ditanaman kita yer Zai