Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 13 Mac 2013

Petang Rabu Yang Kelu Ke 19 - Bunga Di Rumah Saya


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ





 





21 ulasan:

~Kak Nah Backyard (^_^)~ berkata...

assalamualaikum..cantik2nya..

aby berkata...

cantik2 bunga2 tu ..

azi berkata...

Kak Ani...
semuanya cantik2...gerammm saya akak...

MulutPayau berkata...

Assalamualaikum kak...
Cantiknya bunga2 tu...semuanya segar dan mekar....

nor laila berkata...

sejuk tangan tuan yang menanam pokok-pokok tu..

❤Kamsiah❤ berkata...

bunga melati,ada 5 pasu kat rumah saya,dah jadi bongsai,dah berbelas th usianya...memutih bunganya..cantik..pokok yg paling saya sayang hehe

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Cik nah,

Sebenarnya bunga2 ni dah tak berapa berbunga sekarang sebab akak tak jaga sangat. siram jer.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Wak,

Sepohon dua jer sekarang yang berbunga, kak ani tak membelainya sangat, tolong siram, sesekali letak baja, tu jer.

Sekarang ni tak larat nak layan dia doh

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Azi,

Itu antara yang berbunga, yang tak berbunga terutama orkid berpasu2 lagi.

Tak boleh nak salahkan pokok, tuannya yang tak jaga.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

MP,

Sekarang ni masa terutama tenaga dah agak terhad. Akak tak jaga sangat, mana sudi nak berbunga tu, berbungalah.

Kesian pokok2 tu,

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Nor Laila,

Sebenarnya kak ani ni kalau menanam yang telah sudah memang menjadi. Tapi sayang ni akak dah kekurangan masa nak menjaganya.

Terutama orkid dah tak larat nak spray baja 3 kali seminggu, akak bajakan dia bila teragak jer. Keisannya pokok2 tu.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Kam,

Pokok melati tu mungkin Kam maksudkan bunga santalia tu.

Santalia ni memang senang merebak yer. Akak suka sebab baunya yang wangi tu. Ada juga orang panggil sundal malam.

Mohd Selim Zainal berkata...

mselim3 , pun suka bunga lebih2 lagi bunga angsana..bunga2 lain pun suka jugak... bunga mmg tetap cantik walau apa keadaan sekalipun...

mselim3

UmmiKami berkata...

Salam mais buat akak..:D

Cantiknya bunga menawan hati...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Selim,

Betul tu pada kak ani semua bunga adalah cantik waima bunga-bunga renek yang tumbuh dibumi tu kalau kita perhatikan ia juga mempunyai kecantikan tersendiri.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Waalaikumussalam Ummi,

Terima kasih. Itu antara yang berbunga saja, yang tak berbunga lagi banyak. Maklumlah tuannya kurang ambik perhatian kepada bunga2 tu, dah tak larat.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Nieda ramly berkata...

kalau keliling rumah byk bunga tentu wangi sampai ke dalam rmh kan akak?

Nida n' Hanafi berkata...

Salam, wah cantik betul bunga2 tu. Ni yg nak ajak cik abg kemas balik bunga2 yg ada kat rumah tu :)

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Waalaikumussalam Nieda,

Tapi kebanyakan bunga yang akak tanam ni baunya tak kuat sangat. Tapi ros tu ros kampongm wangilah jugak.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Waalaikumussalam Nida,

Jom sama-sama cantikan lama rumah.

Akak ni dah kurang tenaga, manage mana yang ada jerlah, tak tambah dah rasanya,