Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 9 Januari 2013

Rabu Yang Kelu Ke 19 - Ketika Tekak Terasa Payau dan Badan Rasa Nak Demam



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ




21 ulasan:

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum Ani,

Semoga semakin hilang payau dan tidak demam..aamiin

Kak lebih suka yang kukus tu, terliur pula...

inazamri berkata...

mmg sedap menu pilihan ni.kalau hilang selera makan dihidangkan menu mcm ni mmg terbaik la.mulut yg payau pun leh berselera

Myra Jay berkata...

Wowwww sedapnya.... :D

MulutPayau berkata...

Sedapnya...!!!!

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Waalaikumussalam Kak Werdah
Semoga akak sihat

Sejak akhir2 ni banyak benar hal-hal pelajaran anak2 2 orang tu nak diuruskan. Terpaksa ke sana kemari sehingga lutut dan badan sakit2.

Tulah yang rasa macam tak sedap badan. Mana selesemanya. Badan dah tak boleh lasak sekarang.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Ina,

Tulah dengan tomyam yang rasa masam2 sikit dan ikan kukus tu pun boleh tahan juga.

Untuk ikan kukus ni akak lebih suka kalau jenis yang banyak diletakkan serai di atasnya.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Myra,

He he tulah, bolehlah cuba masak sendiri, mesti lagi sedap.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

MP,

Masakan macam ni di KB sedap-sedap. Di sini kena pandai cari restoran yang betul2 pandai memasaknya.

Kalau rajin masak sendiri lagi bestkan.

Kakzakie berkata...

Kalau macam ini jgn kata yg tak sedap badan berselera kakak ni pun terasa macam nak makan sama Kak Ani.

Moga cepat sembuh kak..

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Kakzakie,

Makan kukus2, rebus2 macam ni elokkan. Tapi tulah kak ani ni yang bergoreng jugak sedapnya.

Norhaizan hakim berkata...

Saya pun baru kebah dari demam kak ani...

mamawana berkata...

Assalam,

Sedapnyer ikan kukus tuuuu...

mamawana berkata...

Assalam,

Sedapnyer ikan kukus tuuuu...

Queenie berkata...

Salam Kak ani...
apa khabar? lama tk dgr berita.. moga kak Ani sehat walafiat ya disamping keluarga terinta..

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Nohaizan,

kak ani ni kejap selsema, kejap okey, kejap sakit kepala.

Lutut ni memang tak boleh kata apalah memang dah sakit. Tapi tak diikutkan sangat, lagi larat lawan jugak.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Mamawana,

Memang membuka seleralah jugak tu.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Waalaikumussalam Queeni,

Akak ada, cuma dengan kesibokan dan internet yang slow tak tau nak banding dengan, bukan saja slow tapi putus2. jarang dapat BW.

Semoga Queenie sekeluarga sihat yer

Cikli berkata...

Kalau di Sabah, payau tu rusa

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

CikLi,

Oh gitu yer. Selalu juga makan daging rusa sabah bila adik bawa balik dari sana.

Dia memang duduk situ. Nak bawa balik daging rusa kena naik MAS kalau airasia tak boleh/

Mohd Selim Zainal berkata...

sedap nyer....

mselim3

pls: Mak long x der segmen pantun2 lagi ker....boleh asah bakat nie...

nor laila berkata...

tomyam memang jadi ubat selera makan bila demam...tapi bubur nasi pun ok juga...