Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 19 Disember 2012

Rabu Yang Kelu Ke17 - Cendur Durian Borhan, Laksa Penang Dan Mee Kari Di Gombak Batu 7








32 ulasan:

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga kakak sihat hendaknya dengan izin dari~Nya...aamiin

Suka cendur tu macam sedap jer..

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum Ani

Gombak batu 7 tu hampir dengan rumah kak.. belum sampai lagi.. tiga-tiga tu macam sedap je lebih-lebihnya yang no satu tu.. ada durian lagi - tak pernah rasa yang ada durian ni..

makchaq berkata...

Salam Kak Ani
Cendol ngan laksa memang favourite makchaq.. tapi cendol durian tak pernah pulak rasa..
nak pi jauh sangat la pulak tempatnya..

inazamri berkata...

cendul durian borhan tu dah lama tingin nak makan tp sampai skrg tak pegi pun lg.

Farid berkata...

...terliur dibuatnya...semua tu makanan kegemaran.

azi berkata...

saya suka cendul tapi tak pernah makan cendul durian...kat Sp ni tak ada orang jual...nanti saya nak beli cendul yg dah siap dan masukkan durian sendiri...ok jugakkan akak...:)

JunAina berkata...

Walaupun baru je habiskan sebungkus nasi kerabu tiba2 perut rasa lapar lagi...

abu muaz berkata...

lama saya tak singgah sini.. apa khabar

Puan Sue berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Puan Sue berkata...

assalamualaikum kak... lama nye sue x ziarah ke blog kak, nampak sedap sangat laksa penang tu,, sue ni stay di gombak tp tak tahu plk kedai tu sebelah mana ye..

sal berkata...

Laksa??
sedap..saya suka makan..tak jemu

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum my lovely kak Anie:)

Semua lam gambar nampak sedap!
Yang plg sedap agak2nya..cendur doyan tuu kutt..:):)

ariana berkata...

Assalam k.ani..semua makanan tu nmpk sedap belaka...senang lh sbb dlm satu kedai ada aneka jenis mskanan kan..kalau sy dh tenyu pilih laksa tu tp cendul durian pun nak jg., hehe

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam saudara Abd Razak,

Maaf akak lambat kesini. Kak ani ni macam tulah ada ketikanya ok ada ketika kurang sikit. Sehari dua ni kurang sikit. Akak doakan semoga Abd Razak dikurniakan Allah kesihatan dan kesejahteraan.

Akak ni peminat cendur.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam kak werdah
Semoga akak sihat.

semasa ke sana hari tu kami masuk melalui simpang trafik light ke UIA. belok ke kiri. kalau ke kanan utk ke uia dan kg sungwi pusu.

Dari situ rasa terus sehingga ke masjid, buat u turn kak situ dan terus ke depan. deret kedainya sebelah kiri, rasa kedai persendirian.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Makchaq,

Kak ani pun ni pertama kali makan cendur durian. Menurut ceritanya cejdur durian borhan ni sangat terkenal di kuala selangor. Digombak ni kira cawangannyalah.

Laksa penangnya pun ok.

Kunang-Kunang berkata...

Ina,

Ini cawangannyalah. Menurut kata seorang kawan di kuala selangor ramainya org makan macam org pergi kenduri kawin. Wallahuwa'lam.

Kunang-Kunang berkata...

Farid,

Selalunya kalau tempat mamak cejdur lawannya rojak pasembor. Ini dah melayu sikit, cendur lawan laksa penang/mee.kari.

Kunang-Kunang berkata...

Azi,

Hari tu akak perhatikan durian dia dimasak pekst macam bubur dicurahkan atas cendur tu.

Kunang-Kunang berkata...

Jun,

akak suka nasi kerabu. Nasi ulam/kerabu ala kelantan. Nasi kerabu ala utara (kedah/perak) sedap juga tapi susah nak dapat

Kunang-Kunang berkata...

Abu Muaz,

Alhamdulillah saya sehat. Terima singgah menjengok. Begitu juga saya lama tak si.ggah ditempat Abu Muaz.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Sue,

Begitulah kita sue sentiasa bekejar dgn masa. Di atas tu ada akak ceritakan pada kak Wedah utk kesana. Jalan tulah anak akak tunjuk.

Kunang-Kunang berkata...

Sal,

Kak ani makan laksa asam ni diluar saja maksudnya beli dan memang feveret.

Memandangkan kak ani ni dari terengganu suami kak ani suka laksa atau laksam kuah lemak jer.

Sekali dua jer kak ani pernah masak sendiri. Tu pun tak dapat sambutan. He he

etuza berkata...

terima kasih kunjung blog Pesona..syukran masih sihat di Jendela Maya

Kunang-Kunang berkata...

Sis Tinie,

Betul tu, semuanya ada kesedapan masing2,

Rasanya org macam kak ani ni cendur tu tak boleh diamalkan sangat. Cukup semuanya manis dan lemak.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Ariana,

Betul tu dalam kepedasan laksa tu kita tolak dengan lemak manis cendur. He he he

Kunang-Kunang berkata...

Etuza,

Alhamdulillah terima kasih singgah.

insan marhaen berkata...

apa bezanya laksa penang dengan laksa tempat lain?

IM pun tak berapa tahu sebab laksa bukan kegemaran IM...

Kunang-Kunang berkata...

IM,

Tak taulah. Pada kak ani serupa jdr

Cikli berkata...

Musin hujan makan cendur ngam juga

Kunang-Kunang berkata...

Cikli,

Di teganu kita saya jarang jumpa org jual cendur.

Pok Li berkata...

Terliur. Tapi dah tak boleh makan ais dah