Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 12 Disember 2012

Rabu Yang Kelu Ke16 - Jangan Menanam Kalau Tak Ada Kudrat Nak Maintain....Bina Semak Tepi Rumah


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ






Hasil cantasan


17 ulasan:

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum kakAni:)

Memang susah juga yaa nak mantain..mmg kena rajin!
Hari ini cantas...esok lusa..meninggi lagiii ia...aduhaii
:)

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam sis tinie,

Tapi ni salah kak ani jugak dah lama tak pedulikan pokok ni.

Rsanya esok buat lagilah.

azi berkata...

Salam kak ani...
memang susah nak jaga pokok-pokok nikan kak ani...Kak ani kira ok jugak...saya pokok dalam pasu pun tak terjaga...

JunAina berkata...

Kak Ani... Aina esok2 nak simen semua porch depan. Tanam boleh nak berjaga tu mak aiii...loteh.

❤Kamsiah❤ berkata...

salam
tambah2 musim hujan ni...cepat ja membiak pokok2 yg menumpang...yg tak ditanam...

Kunang-Kunang berkata...

Azi,

Kak ani perhatikan kalau suami minat sekali ok. Terjaga pokok, tapi kalau kita jer banyak manalah kudratnya kan.

Kunang-Kunang berkata...

Tanam dalam pasu jer senang sikit jaga.

Kunang-Kunang berkata...

Kam,

Betul tu. Yang menumpang ni nak ditebas selalu. cepat benar memanjatnya

Marina Monroe @Nanie berkata...

Salam,

Upah tukang kebun utk kerja2 berat.

Amie berkata...

Saya setuju... kalau tak larat nak uurus, jadi semak nanti datang macam2 fauna...jadi habitatnya pulak, tapi kalau ada tukang kebun datang tiap minggu okey juga...

Granny Hani berkata...

Tajuk di atas ni rasa macam khas di tujukan buat saya...huhuhuhhu..macam tu lah saya!

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam MM,

Nak upah tukang kebun pun tak berbaloi. Itu jerlah area yg semak. tulah taku ada benda yg lepak di bawahnya.

Kunang-Kunang berkata...

He he Amie, tulah paku pakis semua tumpang sekaki. Saya rasa saya nak hantar jer pokok ni ke sorga. Habis tangan saya luka ketika mencantasnya.

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Hani,

Pokok tu sebenarnya ditanam dalam pasu tetapi diletak atas tanah. Rupanya gitu jadinya sebab lama sungguh tak di cantas dahan yg tumbuh.

Marya Yusof berkata...

As salam wbt Kak Anie,

Sekali sekala menebas keluar peluh! Badan pun sihat! :)))

Yelah Marya mmg suka berkebun & bercucuk tanam tp kalau jd semak gini mmg boleh jd malas... Kat sini hobi dipendam sb xde kawasan...hikhikhik

Kunang-Kunang berkata...

Saalaikumussalam Marya,

Tulah sepatutnya kak ani kena cantas dahan-dahan baru tu selalu taklah jadi giant macam ni.

nor laila berkata...

as salam seronoknya tengok orang ada halaman rumah yang luas tu....