Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 27 Jun 2012

Rabu Yang Kelu 16 - Cattleya Dan Apam Dewa



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

السلام عليكم ورحمة الله وبركات









38 ulasan:

Ayu berkata...

Assalamualaikum puan KK...
nampak sdap dan menarik apam tu utk dimakan...
salam ziarah utk puan..
moga sht sntiasa...^_^

Kakzakie berkata...

Kalau tengok bunga kak ani terasa aduh cantiknya. Kuih pun sama boleh pulak warna cantik gitu. Mestilah sedap, pecahnya pun cantik...

azi berkata...

Salam Kak Ani..
Kedua-duanya cantik!...bunga dan kuih..satu cantik dipandang, satu lagi cantik dimakan...he..he..

Acik Erna berkata...

assalam kak anie..bunga2 kak anie memang cantik2 dan rajin pulak berbunga.
apam kak ani tu..cantik kembang bagaikan kelopak bunga

Qhaifa Nur berkata...

cantik betul bunga ni...apam ni pun terliur juga..warna warni..

makchaq berkata...

Salam kak Anie
Cantiknya kuih.. sama cantik dengan bunga..
Kuih ni ke yang kak Anie hantar ke kedai?

sis intan berkata...

salam kak Ani, apam ni anak sy suka :))

fuad ansari berkata...

baru sy tau apam ada nama2 tertentu... selama ni tau makan je.. (",)

Aju Mohit berkata...

Kak kombinasi yang menarik, orkid yang cantik Dan Kuih apam yang gebu, sedapnya, fevered saya ni, apam ala2 rasa susu, mcmana bisnes Akak ye? Moga sukses hndknya

Farid berkata...

Salam kak Ani
Apam mekar...semekar bunga di taman kak Ani

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Ayu,

Terima kasih singgah. Semoga Ayu juga sentiasa sihat yer.

Kunang-Kunang berkata...

Kakzakie,

Sekarang pokok orkid kak ani pun dah banyak tak berbunga mungkin sebab kemarau dan tuannya pulak siram bila teringat jer. Tersiksa pokok2 tu.

Apam tu sebenarnya apam dulu2 cuna dan dimodenkan saja.

Kunang-Kunang berkata...

Azi,

Yang cantik2 jer tu.juk, yg tak menjadi sorok. He he!!

Kunang-Kunang berkata...

Acik Erna,

Seperti yg kak ani cerita pd kakzakielah sekarang pokok orkid dah banyak stop berbunga kejap kot sebab cuaca panas sangat agaknya.

Apam tu suka hati dia jer, hari elok pecah kembang, hari tak mau kembang ada juga.

Kunang-Kunang berkata...

Ghaifa Nur,

Apam tu warna warni kat ani tabur colour rice di atasnya.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Makchaq,

Apam tu pun antara kuih yg kak ani buat utk jual samping kuih muih yg dulu tu.

Kuih badak dah stop tak larat nak lenyek keledek. Mana yg guna tenaga banyak, berhentikan dulu pengeluarannya. He he

Kunang-Kunang berkata...

Intan,

Apam ni memang budak2 suka. Adik kak ani di kuantan buat juga apam ni bila org tempah.

Kunang-Kunang berkata...

Fuad,

Memang apam2 tu ada nama masing2, contoh mudah apam ayu dan apam balik.

Kunang-Kunang berkata...

Aju,

Alhamdulillah, bolehlah. Kadang2 tu berbaki juga. Adab berjualankan. Terima kasih atas doa Aju tu.

Kunang-Kunang berkata...

Farid,

Apam ni memang ada orang panggil apam mekar dan ada org panggil apam ros.

Apam dewa ni org terengganu panggil. Selalunya dikukus dlm loyang dengan warna warni colournya. Kak ani cuma taburkan colour rice utk warnanya dan dimasukkan dlm mangkok kertas tu. Dimodenkan kononnya.

NzA berkata...

tak tahan tengok apam yang gebu tu kak ani......lapar nie.

ibundo berkata...

assalam anie. Apa kabar..
cantik apam tu. measti rasanya pun secantik rupa.

Kunang-Kunang berkata...

Nur NZA,

Apam resepi orang dulu2. Sukahati dia jer, hari dia rasa nak.pecak elok, pecahlah. Kadan2 tu pecah sikit jer.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam kak pah,

SayaAlhamdulillah. Harap tu kak pah pun sihat.

Malu jer pd kak pah, saya kurang tentang masak memasak ni. Tapi cuba juga utk mencubanya.

ariana berkata...

Oh..menjadinya kue apam kak ani..buat jual kan..mesti laku ni..:) sy x pandai buat apam..huhu

Orkid pun nampak subur..tgn sejuk ni..

Kamsiah berkata...

gambar orkid yg no 2 tu,kat rumah saya jugak sedang berkembang,3 kuntum setangkai...

MulutPayau berkata...

Assalamualaikum kak ani...
Cantik sangat bunga orkid tu...Dan apam tu nampak sedap sangat...memang terliur tengok....

Kunang-Kunang berkata...

Ariana,

Kadang2 ada juga masanya tak pecah macam tu. tu kira nasib baiklah.

Kunang-Kunang berkata...

Kam,

Bunga ni kalau tak salah orang panggil noid kan. Dia ni rajin berbunga.

Kunang-Kunang berkata...

MP.

Orkid tu benihnya kawan yang bagi.

Rasamya MP mesti tau apam dewakan. Yang ni kak ani modenkan letak dalam mangkok kertas tu dan tabur colour rice.

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Kak Ani..

Kakya terpegun.. Cantik bunga Dan apam dewa. Hati pasti berbunga-bunga.

Have a nice weekend ...!

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Kakya,

He he malu orang puji apam tu. Tu kebetulan hari jadilah tu..

Temuk berkata...

Assalamu'alaikum Kunang-Kunang
AYU BELAKA! SAYA GAMBARKAN APAM DEWA ITU BERTATAHKAN CATTLEYA....

sal berkata...

cerianya tengok orkid akak ani..
suka tengok bunga2 yg berwarna-warni..tapi tak pandai bela..

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Saudara Temuk,

Hee he apam dewa, apa asli terengganu ni.

Kunang-Kunang berkata...

Sal,

Terima kasih Sal, sekarang orkid kat rumah tak berapa banyak berbunga doh.

Dieyna berkata...

merekah apamnya.. cantik...

Ibuhani berkata...

nama apam tu pun mcm dh tau mesti harum baunya......hehehe...k.ani apa khabar? Harap sihat cm orkid dia tu!