Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Jumaat, 27 April 2012

SiBaju Merah



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

السلام عليكم ورحمة الله وبركات semua sahabat yang dirahmati Allah. Semoga dihari Rabu yang baik ini hidup kita akan sentiasa diberkatiNYA.

Hari ni ada orang tak nak pergi ke 'sekolah'. Adik Nabil jer sekolah . Ngamuk sampai di Tabika, tak nak turun kereta, tak nak 'sekolah'. Dia janji esok gi sekolah.







Inilah gaya orang tak sekolah.

10 ulasan:

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum Kak Ani...

Moga kakak sihat hendaknya..

Dia hendak menikmati minumannya tu sebab tu tak nak pergi sekolah..:)

makchaq berkata...

Sekali sekala nak cuti..... Nak lepak2, relax2 ....

Tengok gaya santai habis, comel...

Kamariah Awang berkata...

Kalaulah boleh aku bawak botol ni kat sekolah, kan best! Hehehe...

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Saudara Abd Razak,

Akak sihat cuma demam2 sikit sejak kebelakangan ini. Semoga Abd Razak sekeluarga sihat juga hendaklah.

Begitulah dia sejak akhir2 ni, tak pandai tak nak bila dihantar ke nurseri, dia kata nak duduk dengan tokbah dan nekma dia.

Tak sampai hati nak paksa.

Kunang-Kunang berkata...

Makchq,

Begitulah rupanya orang tak pergi sekolah. tiap-tiap hari mamanya akan hantar ke nurser dia dengan adiknya, tapi tiap kali mamanya terpaksa hantar dia balik rumah sebab tak nak duduk di sana,

Kunang-Kunang berkata...

Ma,

Sekarang ni dah pandai buat muka sedih bila nak bawa ke sekolah.

Kakzakie berkata...

Hihi.... sedap betul dia menikmati susu Kak Ani.. siap tempang kaki lagi huh... duduk pun ada gaya. Dia mana fikir susah-senang lagi Kak Ani. Janji dapat susu nikmatnya...

Senyum kakak tengok style dia duduk:)

mselim3 berkata...

santai betul adik kita nie ...x gi sekolah kan...xper belajar rajin2 jd ustad/ustazah ker,,,heheh
Insaallah...

wassalam....

Kunang-Kunang berkata...

Kakzakie,

Tulah sekarang makin kerap merengek tak nak pdrgi ke nurseri pagi2 bila mak dia nak hantar. Semua macam tu anak zulaika pun ketika baya dia, siap meraung minta tolong nekma tak nak pegi nurseri. Sayangnya neneknya ni tak berapa boleh nak bangub duduk banyak kali layan kerenah dia tapk kalau tak sihat bila mak dia orang tak boleh ambik cuti, kak ani jaga jugak. Tapi tiap2 hari tak larat.

Kunang-Kunang berkata...

Mselim,

Terima kasih atas doa mselim tu. Mudah2an itulah jugak harapan kami.