Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Sabtu, 24 Mac 2012

Orang Baru Dah Balik Rumah Nenek




بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Muhamad Al Falah dah balik kerumah 2 hari lepas. Doktor benarkan dia di bawa balik kerumah selepas anak saya terpaksa 24 jam memberi susu badan, Beratnya dah bertambah lebih kurang 1.9 kg. Alhamdulillah.

Saya sebenarnya tak berapa sihat semenjak malam kelmarin, Demam selsema tiba2 saja. Begitulah orang yang dah senja macam saya ni, tak boleh kerja lebih, badan akan beri isyarat,

35 ulasan:

Amie berkata...

Assalamualaikum KK,
selamat datang ke dunia Mohd Al Falah....moga bondanya sekali dan nendanya sihat sentiasa.

Zaitun berkata...

Salam kak ani...alhamdulillah baby dah balik rumah,tak payah lagi kak ani terkejar2 ke hospital.

Harap kak ani cepat sembuh n take care.

ajumohit berkata...

Alhamdulillah dah balik pun al falah ke Rumah , neneknya pon kene berehat ye

hani@debumelukut berkata...

Mohd alfalah..Sedap nama nya tu..Alhamdullilah, semoga kehadiran nya membawa lebih keberkatan buat keluarga.

Kamsiah berkata...

salam
seronok mengulit cucu,kan...
saya suka 'bau' baby...manis semacam je...

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum Ani

Alhamdulillah.. Muhamad Al Falah dah balik rumah nenek.. semoga jadi anak soleh ya.. penyejuk hati neneknda dan seluruh keluarga...amiin

Kakzakie berkata...

Assalamu'alaikum kak ani...

moga beransur sihat. kalau selsema tak bolehlah nak cium-cium cucu baru ye. tak apa mesti lama tu duduk rumah nenek.

Ok jugalah dia kak ani besar juga 1.9kg, anak saudara kakak dulu tak sampai 1kg masa lahir. 2 bulan tak boleh mandi, cuma lap-lap aje...

etuza berkata...

Allahhuakbar..
Comel...hatinya bak kain putih. jagai lah subukan jiwanya dengan taqwa ya..

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Amie,

Alhamdulillah maknya pun sehat. Yang tak berapa sehat neneknya.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Zai,

Alhamdulillah selepas seminggu didalam incubator, Al Falah bertambah sikit beratnya. Kesian saya tengok emaknya hari terpaksa berulang alik ke hospital, pegi pagi balik petang.

Tapi begitulah kan hati seorang ibu walaupun diri sendiri tak sihat, demi anak yang perlukan susu ibu terpak juga.

Kunang-Kunang berkata...

Aju,

Tulah Alhamdulillah baby dah di rumah tak adalah terkejar2 sangat ke sana kemari.

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Hani,

InsyaAllah, itulah juga doa kami, mudah2an dia menjadi insan yang soleh.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Kam.

Dapat cucu seronok, tapi memandangkan orangnya kecik benar, lap-lap jer dulu badannya.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Kak Werdah,

Syukur pada Allah atas kurnianya. Alhamdulillah akhir Al falah selamat dilahirkan walaupun banyak dugaan yang ditempuh oleh dia dan ibunya.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Kakzakie,

Alhamdulillah beratnya bertambah hari demi hari. Kalau beratnya lambat bertambah, lambatlah dia boleh balik rumah. Syukur sangat.

Memang dalam keadaan selsema ni tak berani sangat nak dekat dengan dia, takut berjangkit pulak.

Kunang-Kunang berkata...

Etuza,

InsyaAllah, mudah2an Muhammad Al Falah mendapat didikan yang sempurna dari ibubapanya dan menjadi anak yang sholeh

ieja amieja berkata...

salam kak ani..
selamat pulang ke rumah Muhammad Al Falah..semoga kehadiranmu menceriakan lg ahli kluarga..kak ani kena rehat lbh tu..

Dieyna berkata...

Alhamdulillah Al-Falah dah balik rumah pun.. Semoga membesar menjadi anak yang cerdas dan soleh ye

p/s : Hari tu kata nak pi Dungun kan?? Singgahlah rumah

Acik Erna berkata...

assalam kak ani..alhamdulillah muhammad alfalah dah boleh balik kerumah,
saya pun cam tu akak ani..batuk pun tak hilang lagi ni..teruk pulak batuk kali ni

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam ieja

Terima kasih atas doa ieja pada kami. InsyaAllah kami mengharapkan agar muhammad Al falah menjadi insan yang dikasihi keluarga dan sholeh.

Kunang-Kunang berkata...

Dieyna,

Terima kasih atas doa Dieyna untuk Al Falah.

Kak ani memang orang Dungun, jadi selalu berulang alik kesana. Cuma sejak akhir2 ni kurang sikit sebab suami tak larat sangat nak memandu jauh.

Kunang-Kunang berkata...

Acik Erna,

Agaknya kita dan berumur ni susah sikit nak baik bila kena satu. Tambah pulak akak ni memang dah hampir 60 tahun, tak boleh silap sikit, senang sangat dapat penyakit.

Dah lumrah, semoga Acik Erna cepat sembohlah yer.

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum kak ani..

Moga kakak dikurniakan Allah kembali kesihatan.

Alhamdulillah, cucu dah selamat kembali ke rumah...tahniah :)

Pn Kartini berkata...

Alhamdulillah ..
Moga cucunda sentiasa dalam keadaan sihat..:)
Utk kak Ani..
Moga akak cepat sembuh yaa..:)

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Saudara Abd Razak,

Alhamdulillah dua2nya emak dan anak dalam keadaan yang sihat.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Sis Tinie,

Alhamdulillah kedua2nya.

Terima kasih doakan kak ani. Macam nilah hidup orang dah berusia ni tak boleh silap langsung.

Aine Ainun berkata...

Sedap namanya..indahnya kelahiran baru...

Semoga akak cpat sembuh

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Puan Ani ..

Alhamdulillah.. Anugerah !

Tahniah.

Syimama berkata...

Alhamdulillah ... naik pangkat lagi nenek Al Falah. Tahniah, moga jadi anak soleh yang sihat.

Kunang-Kunang berkata...

Aine Ainun,

Terima kasih atas doa Aine pada akak.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Deru Ombak,

Terima kasih. alhamdulillah Al Falah sihat dari hari ke hari.

Kunang-Kunang berkata...

Syimama,

Begitulah nampak. Dah lima orang cucu nenek ni. he he.

Ibuhani berkata...

Alhamdulillah.....Muhammad Al Falah dh sihat.Kak Hanim jaga kesihatan ye....org veteren cm kita ni perlu bykkn rehat. Do take care!

ariana berkata...

asmkm kak. Tahniah kerana mendapat cucu baru..sedap nama tu sesedap maknanya juga..Moga kejayaan akan berda dihadapannya nanti..kejayaan dunia akhirat.
Moga K.ani cepat sembuh ye..disamping jaga cucu tu jgn lupa paling penting jaga kesihatan diri akak dulu ye..:)

NzA berkata...

TAHNIAH ninda...
Sedap namanya tu..Al-Falah. Semoga membesar menjadi anak yg soleh..InsyaAllah..
Jaga diri ye kak....moga cepat sembuh.