Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 16 November 2011

Rabu Yang Kelu - 9 - Arudina Orkid Liar Cameron Highland, Mekar Jinak di Shah Alam

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ






29 ulasan:

Syimama berkata...

mahalnya..sekuntum cukup untuk mengubat hati.

♥ manje ♥ berkata...

cantik... suka tgk cantik... ~

ajumohit berkata...

Subhanallah, peminat bunga terus dtg menjengah ke blog Akak ni hihi

Anaa berkata...

kak ani suka tanam orkid ehh. sure rumah penuh ngan berbagai jenis orkid kan..

Fara berkata...

Orkid yg indah. Menanamnya pun payah. Apalagi membelanya.

Betul tak Cik Ani?

pB berkata...

Orkid ni kalau berbunya memang cantik ....

Zaitun berkata...

Cantik bunganya,saya pun ada satu pasu baru berbunga.

Ati Masrif berkata...

salam kak ani,

orkid kat rumah ati ni tak
berapa nak jadi..tak reti jaga :)

Kunang-Kunang berkata...

Syimama,

Betul tu. Nampaknya memandangkan hujan setiap hari rajin pulak arudina ni berbunga. Tak putus2.

Kunang-Kunang berkata...

Manje,

Terima kasih. Mesti manje pernah tengok orkid ni ditepi2 jalan menuju CH atau ditepi2 hutan2 kecil.

Kunang-Kunang berkata...

Aju,

Datanglah. Cuba singgah blog orkid kat ani orchidrohani.blogspot.com untuk curi mata. Adalah sikit2.

Kunang-Kunang berkata...

Anaa,

Adalah sikit2. Masa baru pencen dulu, ada ikut kawan2 yang kaki orkid, kami menjelajah dari satu nurseri orkid ke satu nurseri.

Tapi sekarang menjaga mana yang ada saja. Tak kuat dah nak ikut dia orang. Jemputlah ke sini kalau nak tengok orkid kak ani

orchidrohani.blogspot.com

Kunang-Kunang berkata...

Fara,

Mungkin orkid kak ani ni dah cukup masa untuk berbunga, jadi tak ada jaga sangat pun dia berbunga.

Yang wajibnya siram dan letak 2 minggu sekali baja bunga untuk orkid.

Kunang-Kunang berkata...

Zai,

Bunga ni musim hujan agaknya rajin berbunga. Tak berhenti2 berbunga sekarang ni.

Kunang-Kunang berkata...

Ati,

Perkara asas pokok orkid ni, siram pagi sebelum matahari panas, dan petang tunggu matahari terbenam, jadi daun2 orkid tak terbakar.

Kalau rajin letaklah baja tahi kambing 2 minggu sekali disamping baja spray 3 hari sekali. Cubalah.

iza berkata...

Assalam..
Suka juga tengok bunga yang cantik tapi tak suka tanam pokok bunga. Lebih suka tanah pokok sayur atau yg boleh di makan..

sal berkata...

suk Tengok,cantik2.. tapi, tak berapa nak rajin jaga bunga..

Cikli berkata...

teringat datin endon

Acik Erna berkata...

assalam kak ani..kelu pun tak pe..
ada gambar bunga cantik yang dapat ditengok

Queenie berkata...

cantiknya kak...

betul ker kita perlu bercakap2 ngan pokok yg kita tanam kak? hehee

MulutPayau berkata...

cantiknya.....saya mmng suka ngan orkid....tak jemu tgk bunga2 ni...

Kamsiah berkata...

saya pun kaki orkid jugak,walaupun kdg2 tak tau nama2 orkid,yg tergeliat lidah kalau nak sebut...

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Tak reti berorkid saya ni kak...
padahal di luar kawasan perumahan ada ladang orkid.

Ayu berkata...

Assalamualaikum...

puan KK, ayu dtg bertandang..lama tak kemari, dah banyak miss entry2 dr puan...
ayu suka orkid dan ros...
sukanya dpt tengok orkid dsni, ditmbah pula wrnanya ungu, indah...=)

moga puan sht sntiasa bsama keluarga tercinta...
wassalam..

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum Kak..

Moga kakak sihat hendaknya atas izin Allah Taala..

Kakak suka bunga orkid erk..cantik

sahromnasrudin berkata...

alhamdulillah..sejuk mata saya memandangnya..

trime kasih atas pic yg sgt mendamaikan ini

Rashid berkata...

Suka tengok bunga orkid. Sekadar suka tengok je le. Nak tanam jaganya adoii.. keringle pokok tu.

NzA berkata...

cantik....yang bestnya bunga orkid tahan lama.

ibuintan berkata...

kak Ani.. cantiknya, memang cantik


knapa saya pergi CH tak jumpa orkid ni?