Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 27 Julai 2011

Wordless Wednesday - 3 -- Satu Ketika Dulu

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Tempat Mencari Rezeki - Semaknya Meja, Malu Jer



Pengubat Lara Yang DiTinggalkan

43 ulasan:

JunAina berkata...

meja yang semak itu tandanya orang yang bekerja...kalau bersih sahaja mejanya macam tak bekerja pulak...

si para para berkata...

tiada dulu tiada sekarang kak..

betul ckap junaina tu..meja semak itu tandanya orang yang bekerja.hehe

gadisBunga berkata...

meja saya lagi semak auntie. hihi~

littlehumblelynn berkata...

aunty

meja saya pun semak jugak..dgn pc,dgn lappy,dgn fail,dgn tel..smp kena req kabinet sendiri lagik

keja jaga audit ..fail merata2..

kat mana aunty keja dulu ?

ajumohit berkata...

heheheh byk benar keje tu kak hehehe

AI berkata...

- teringat kenangan lalu ye...

hani@debumelukut berkata...

ramai mengaku meja semak ni...hehehe.
kenangan manis akan kekal sampai bila2...kenangan pahit akan lebih kekal lama...tu kata pujangga lah..agak2 betul tak?

Pn Kartini berkata...

ASsalamualaikum my dear sis..:)

ermmmmmmm....meja tinie pun semak gakk sis....mmg rajin ngemasnya..tup2..aikss..semakkk balik..heheh

iza berkata...

Assalam..
Biasa la tu....

MulutPayau berkata...

kenangan manis akan tetap terpahat dihati.....terutama bersama teman2..

ummu berkata...

salam kak hanim
kenangan masa lalu
ada kalanya
memberi motivasi positif
diri pada kita hari ni,kan kak...
he he, meja saya lagi semak,kak.
buku-buku penuh.

Kunang-Kunang berkata...

Jun,

Betullah tu, kalau bersih meja tandanya tak ada kerja.

Bos akak kadang2 pesan, lepas ni you kemas meja you eh.

Kunang-Kunang berkata...

Para,

Yer ker. Masing2 punya persepsikan.

Kunang-Kunang berkata...

GB,

Meja kita yang semak, jangan ada orang tolong kemaskan, biar kita kemas sendiri. Bimbang tak jumpa benda yang dicarikan.

Kunang-Kunang berkata...

Lynn,

Senangkan, nak apa jer, capai saja.

Kunang-Kunang berkata...

Aju.

Masa dulu masih boleh semak2, otak masih boleh terima.

Lama-lama rasa tak larat tu yang pencen.

Sekarang duduk rumah, otak ringan tapi penat fizikal jerlah.

Kunang-Kunang berkata...

Al,

Kenangan lalu sentiasa bermain diminda kita, rasa rindu pada saat tu.

Rindu pada orang2nya saja, tapi tak rindu pada kerja.

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Hani,

Betul tu, kenangan manis sentiasa dikenang. Begitu juga kenangan pahit, walaupun dah memaafkan.

Kadang2 terfikir betullah orang kata "can forget but cannot forget". Tapi tak ikhlaslah pulak memaafkan orang macam tukan.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Sis Tinie,

Memang pun. Kerja bila nak habis, tak ada kerja, susahlah tak ada apa nak buat kan.

Kunang-Kunang berkata...

Iza,

memanglah kan.

Kunang-Kunang berkata...

MP,

Memang rindukan mereka tapi nak call mereka takut mengganggu kerja mereka sebab akak tau mereka semua sebok.

Pendam jerlah rindu dalam hati.

Kunang-Kunang berkata...

Ummu,

Memandangkan akak ni dalam bidang pentadbiran, atas meja tak adalah buku tapi banyak surat2 dan fail-fail.

zue berkata...

assalamualaikum kak ani,
klu opis zue lagi lah brselerak..plan dwg bersepah sana-sini..mana bahan2 materialnya lagi.

rasa nak pencen je..tapi x leh..

S..U..D..@..I..S berkata...

kenangan terindah x mudah dilupa

Kunang-Kunang berkata...

Zue,

Lain bidang pekerjaan lain seraknya yer. Tak aperlah janji kerja yg dipertanggungjawabkan siap.

Kunang-Kunang berkata...

Su

memang sukar melupakan semua itu. Rindu datang juga.

missgee berkata...

Kak Ani,
Adakah meja suda ditinggalkan..
Baru tau maybe baru nak kenal
siapa dia ibu yang tabah ini :)

a.samad jaafar berkata...

salam kakak kunang-kunang..
dah pencen ye.. bagi saya, saya terlalu dekat dgn kenangan..lihat saja setiap n3 diblog saya..

Cikli berkata...

selamat sore cikgu

zulkbo berkata...

salam Kak..
mesti dirindui kenangan manis
mengusik jiwa..saya pun satu hari nanti begitu jua agaknya..


#Terima kasih komen anda di
www.zulkbo.com amat saya hargai,
jangan lupa singgah lagi.Wassalam

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Moga kakak sihat hendaknya..

Saya lak kalau tak kemas rimas lak..jadi kemas dulu baru lapang rasanya buat kerja

abu muaz berkata...

salam. ada juga meja jadi semak ya, tak apa sebab ada orang kata meja bersemak ilham banyak...he,hee

sahromnasrudin berkata...

saya langsung tak bermeja, kak...heheheheee

ieja amieja berkata...

sy suri umah jer kak...

semak jgk klu ank2 ada kat umah..hehhe

Kunang-Kunang berkata...

Gee,

Meja tu dah lama ditinggalkkan. Setahun selepas anak kak ani meninggal. Masa tu fikiran kacau sikit tak boleh nak fokus pada kerja sangat.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam A. Samad,

Akak dah pencen. Sekarang duduk2 jer di rumah buat apa yang patut sebagai seorang muslimah yang dan berusia. Menambah taur (kata orang terengganu) mana yang tak sempat buat dulu).

Kunang-Kunang berkata...

CikLi,

Akak sebenarnya bukan cikgu tapi ditempat orang belajar juga.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Zulkbo,

Memang kenangan tu tak dapat dilupakan, kadang2 rindu.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Saudara Abd Razak,

Kita ni macam2 ragamkan. Akak sebenarnya meja tu memang selalu tak boleh kemas. Ada juga benda2 yang diletakkan di atas meja tu sepanjang hari.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Saudara Abu Muaz,

Tapi ada juga yang sengaja menyemakkan meja dia supaya orang kata dia sentiasa banyak kerja.

Terpulanglah kepada apa sebenarnya.

Kunang-Kunang berkata...

Sahrom,

Lagi bagus tak payah kemas meja. apa pun asal kita bahagia dengan pekerjaan kita.

Kunang-Kunang berkata...

ieja,

Suri rumah lagi penat, kemas penjuru sana, penjuru sini pulak perlu dikemaskan. Kerja yang tak pandai erti selesai.

InsyaAllah lakukan kerja untuk keluarga dengan ikhlas Allah beri ganjaran pahala di sana nanti dan disini kita bahagia dengan kehidupan kita.

NzA berkata...

cantiknya ofis akak...besar.