Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 20 Julai 2011

Wordless Wednesday - 2 - Gayat Tak

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ




40 ulasan:

ahmad humairi berkata...

Saya pun nak bisu jugak hari ini.

kakcik berkata...

Hehehe... jangan suruh kakcik naik! :)

AI berkata...

- gayat satu hal...kejutan letrik tu pulak ha lg satu hal...

al-lavendari berkata...

tak gayat tapi takut kena panggang hidup-hidup !

zulkbo berkata...

salam..
ermm..tak gayat
tapi jangan buat main
kerja letrik nih..
molotop ko..?
:)

Kakzakie berkata...

Kalau dah biasa tak gayat, tapi kalau kakaklah yg kena Kak Ani upah pun tak mahu....:)

Cik SHiNJU berkata...

uihhh... maunye x gayat...

ajumohit berkata...

Huishhh mencabar dan tercabut nyawa dibuatnya hehe

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Ahmad,

Membisu menjadi teka teki pada orang yang melihat.

Kunang-Kunang berkata...

Kak Cik,

Hu, hu rasanyakan pekerja macam nilah kita patut bayar gaji tinggi siap dengan elaun gayat, macam mana??

Kunang-Kunang berkata...

Al,

Inilah yang sedang saya fikirkan ketika mereka menggantik kabel baru tnb area rumah akak hari tu.

Masa ni siap hujan renyai2.

Kunang-Kunang berkata...

Tuan Haji,

Tulah pekerja yang ada skill kan.

Kunang-Kunang berkata...

Sdr. Zulkbo,

Kena pakarnya juga yang buat.

Kunang-Kunang berkata...

Kakzakie,

Allah Maha Kayakan, tak semua orang jadi jurutera, pekerja skill macam ni juga perlu.

Kunang-Kunang berkata...

Cik Shinju,

Mungkin mereka ni dah alah biasa tegal biasa.

Saya perhatikan kebanyakan pekerja ni dari kaum india. Mereka ni kontraktor TNB. Hanya pegawai tnb yang melayu.

Kunang-Kunang berkata...

Aju,

Peristiwa ni berlaku depan rumah dari pagi hingga petang. TNB menepati janjinya bila dia hantar notis beritahu bekalan elektrik akan dipotong mulai 9.00 pagi hingga 7.30 malam pada hari berkenaan.

Tabiklah TNB, jam 7.15 ptg bekalan elekrik dah ada, awal 15 minit.

Cikguzam berkata...

salam Kak,
Macam bahaya dan menggerunkan, klu kene gencatan, boleh nahas tu...

Miecyber berkata...

Risiko juga buat kerja macam nie..

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

mau pening lalat dibuatnya tu kak !

Kunang-Kunang berkata...

Cikguzam,

Betul tu cikgu, tapi kalau tak ada orang yang berani macam ni. Kita susah jugakan. Kenalah latih orang2 macam ni dengan kemahiran

Kunang-Kunang berkata...

Mie,

Memang tinggi risikonya. Tapi demi sesuap nasi kata orang, mereka buat juga.

Kunang-Kunang berkata...

Reen,

Dia orang dah biasa. Bak kata pepatah 'alah bisa tegal biasa'.

Admin P@P berkata...

Assalamualaikum.
Teringat cerita rakan di kampung yang bekerja memanjat tiang elektrik. Pernah suatu ketika hampir terpelanting dari tiang kena renjatan apabila kawan di bawah menghulur 'spanar' dengan kapasiti voltan yang rendah.

TQ

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam P@P,

Tinggi risiko kerja macam nikan. Tapi apa nak buatkan dah pekerjaan dia. Kerja macam ni tak boleh cuai atau ada masaalah, kena betul tumpu perhatian.

ariana's berkata...

Dah tugas..apa boleh buat kan..kalau tak de mereka2 ni..susah juga kita..

Cikli berkata...

tangga tu buat apa pulak kak?

NzA berkata...

gayat sungguh!!!!

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum my dear Kak Ani:)

Gayat kuttttt....!!
tapi yang suspen..kut ter'cas' dek kejutan elektrikkk...mesti jadi kes haru biru lakk...hehe

shameel Iskandar berkata...

kalau dah biasa gerenti tak gayat. alah bisa tegal biasa.

cikguden berkata...

best ambil angin tinggi2 nie. hehe

missgee berkata...

Errrrrrrrr..
Sangat cool orang itu..
Harus dipuji..

Kunang-Kunang berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Kunang-Kunang berkata...

Ariana,

Betul tu, dah biasa. Mereka ni pun dah dilatih.

Kunang-Kunang berkata...

CikLi,

Tangga tu rasanya ada orang yang panjat sebelumnya. Mungkin untuk memutuskan bekalan elektrik sebab selepas orang tu naik kat tiang tu, terus bekalan elektrik terputus.

Jadi orang yang dalam bakul tu nak bekalan lektrik dah tak ada.

Kunang-Kunang berkata...

CikLi,

Tangga tu rasanya ada orang yang panjat sebelumnya. Mungkin untuk memutuskan bekalan elektrik sebab selepas orang tu naik kat tiang tu, terus bekalan elektrik terputus.

Jadi orang yang dalam bakul tu nak bekalan lektrik dah tak ada.

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum Nz,

Terima kasih sudi singgah.

Orang gayat kalau naik tinggi orang kata jangan pandang bawah kan.

Kunang-Kunang berkata...

Sis Tinie,

Sebelum orang tu naik semua bekalan dah diputuskan. Kalau tidak bahaya tu.

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Shameel,

betul tu. Takkan macam orang yang nak curi kabel tembaga TNB tu, hangus.

Kunang-Kunang berkata...

Cikguden,

He he betul tu, betul.

Kunang-Kunang berkata...

Gee,

Mereka terlatihkan. Sungguhpun terlatih ciri2 keselamatan mesti diikut 100% tu.