Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Isnin, 4 Julai 2011

Pesta Buku

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Nampak buku beli, tak tau bila boleh selesai membacanya.


Saya beli sebuah alquran dan 3 buah buku di Pesta Buku Shah Alam yang diadakan di . Shah Alam Convention Centre. Inilah pertama kali masuk ke bangunan yang nampak gah ni.







Semalam merupakan hari terakhir Pesta Buku ni. Di hari akhir ni baru ada peluang untuk ke sini. Ramainya orang.

26 ulasan:

kakcik berkata...

Dah lama saya tidak membeli buku ilmiah mahupun novel.

ajumohit berkata...

bagus kan kak dpt pergi pesta buku ni, saya dh lama tak pegi sejak askar bertambah ni hehehe

sal berkata...

menarik tajuk yg dibeli tuh..
sya pun suka beli buku2 sebegitu klu gi ke kedai buku..
tapi klu nak baca tunggu hujung2 minggu barulah ada masa..

selamat membaca...

iza berkata...

Assalam..
Dah lama tak membeli buku untuk diri sendiri...hanya beli buku utk anak je skrg ni..

maiyah berkata...

assalam..

sy pun tringin nk gi pesta buku, tp skrg ni knp ntah bila mmbca mta cepat ngantuk huhuu

Zaitun berkata...

Kalau ada pesta buku kat mana2 pun ramai orang.

Teringin juga nak beli.

Cikli berkata...

beli buku amalan baik, baca buku amalan mulia. derma buku amalan terbaik

sonata anak kancil berkata...

salam...rasanya macam dah terlalu banyak beli buku...tapi - tak habis2 baca ! bila ada lapang di waktu senggang di sekolah - barulah baca2 sikit...

insan marhaen berkata...

Best ye kalau berada di Selangor. Selalu ada pesta buku.

endiem berkata...

untunglah di lembah klang selalu ada pesta buku..

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Kakcik,

Kak ani ni selalu juga beli buku sebab sebab ketika ke masjid negeri pun hari Jumaat hingga Ahad ada orang jual buku.

Kunang-Kunang berkata...

Aju,

kak ani sebenarnya jarang ke Pesta Buku terutama yang buat di PWTC. hati tu teringin sangat nak pegi tapi kaki tak daya nak berjalan jauh.

Jadi pesta buku kecik2 gini jerlah yang akak pegi. Selain tu selalu singgah kedai buku.

Kunang-Kunang berkata...

Sal,

Kata tuan booth yang jual buku ni, dua buku tu best seller dan sangat bagus.

Akak belum baca lagi.

Kunang-Kunang berkata...

Iza,

Kita dah terbalik, sekarang ni akak dah tak belilah buku anak-anak sebab mereka dah lepas sekolah.

Jadi akak beli untuk kakak sajalah.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Maiyah

Buku-buku macam ni memang cepat benar mengantuknya. Makhluk tu dok bergantung kat mata agaknya.

Dulu masa muda2, kalau baca novel tak kiralah novel melayu atau inglish, wah sanggup bersekang mata, seronok sangat.

Kunang-Kunang berkata...

Zai,

Sekarang ni rasa bangga jugakkan sebab di pesta buku sekarang ni dah ramai orang melayu bawa anak-anak beli buku.

Kunang-Kunang berkata...

CikLi,

Betul tu, tapi kak ani belum pernahlah lagi derma buku. Cuma terfikir jugak, kalau akak dan abang dah tak ada, apa jadi dengan buku-buku ni.

Kunang-Kunang berkata...

Sonata,

Akak pun masa ada yang belum habis baca. Sekarang ni seperti kata Maiyah, baca sekejap jer buku terlepas dari tangan. Mengantuk.

Kunang-Kunang berkata...

IM,

Pada yang sihat seronoklah kan, boleh jengok kat mana ada pesta buku, tapi akak tak gitulah sebab kaki tak tahan berjalan jauh dan berdiri lama.

Kunang-Kunang berkata...

Endiem,

Selain pesta buku, kedai buku pun banyak.

hani@debumelukut berkata...

masuk kedai buku atau pesta buku sama dgn masuk kedai pastry...semua nak!

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Hani,

Betul tu. Kak ani pun sama, kak ani kalau masuk keda Marwilis di Kompleks PKNS Shah tu cukuplah. Boleh rabak jugak.

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum...

ini rupanya program yang YAB MB Selangor rasmikan tue kan huhuhhh

shameel Iskandar berkata...

Assalamualaikum Kak.
Bagus sekali bila dpt ke pesta buku sbb kita boleh pilih buku2 yg bermutu. Saya dah agak lama x ke pesta buku, dan skrg ni selalu beli buku cara online. Bila sesekali pulang ke kelantan, barulah singgah kedai buku Muda Osman.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Sahrom,

Yer inilah acaranya. Akak nampak pada banting yang digantung di Shah Alam ni, tu yang tahu ada pesta buku.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Shameel,

Baguslah macam tu. Sekarang ni online pun banyak jual buku. Selalunya bila nak beli buku onlin mak chik suruh anak2 yang buat.