Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Jumaat, 22 Julai 2011

Dah Lima Tahun...

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ




Alhamdulillah hari ini, hari Jumaat 22 Julai 2011 bersamaan 21 Sha'aban 1432 hari yang penuh keberkatan, genaplah usia Eresya 5 tahun. Jadi, Selamat Hari Lahir Nur Eresya Eryna. Nekma dan Tokbah doakan semoga Eresya membesar menjadi anak yang
solehah.




Sediakan payung sebelum hujan




Alhamdulillah nampaknya Eresya dah sihat sekarang. Dah nak makan. Pegi sekolah pun dah tak merengek macam dulu.

Kerana Eresyalah habis pokok langsuir nekma, nekma buang. Tak apa, asalkan Eresya sihat

61 ulasan:

Cik SHiNJU berkata...

Slmt Hari Lahir Eresya...
Semoga menjadi anak yg solehah..
Comelnye dia... :)

AI berkata...

- moga eresya sihat2 ye...

Kakzakie berkata...

Nenek akan buat apa saja utk cucu dia. Melebihi anak sendiri.

Happy birthday Eresya:)

Che Mid berkata...

Salam Jumaat, Selamat Hari lahir cucu tersayang!

Ha ha jadi betullah la ya pokok langsuir punya pasal.. che mid baru je tanam sepokok kt depan rumah, setiap kali tengok pokok tu, teringat yang kak ani buat, tapi elok je dia membesar.. tak sampai hati pulak nak cantas..

ahmad humairi berkata...

Allah selamatkan Eresya!
Panjang umur dan murah rezeki.

pCL [p@kcikLie] berkata...

semoga sihat dan ceria selalu dari pCL..dgr kata nekma tau ye Eresya...selamat hari ulang tahunmu yg ke 5.

sal berkata...

selamat hari ulang tahun ke 5..
moga panjang umur dan murah rezki..juga doa buat neneknya sekali..ameen

Kamsiah berkata...

semoga si kecil yg comel sentiasa sihat...eh nape dibuang pokok langsuir..apa kena mgena dgn si comel tu?

aby berkata...

salam k hanim,
selamat menyambut hari ulang tahun kt cucu dan supaya k hanim dapat jadi pembimbing yg baik utk anak dan cucu,
insyallah ..

missgee berkata...

Kak Hanim,
Eresya pandai bergaya..
Senyum pun manis macam saya :P

maiyah berkata...

assalam..

slmt hr lhir.. moga ceria ;)

sonata anak kancil berkata...

selamat hari lahir untuk cucu tersayang...nekma sanggup berkorban apa saja untuk cucu comel ni!

Cikli berkata...

comel nama secomel tuannya. macam neneknya masa muda...
semoga berjaya dunia akhirat eresya

sekamar rindu berkata...

salam....

happy besday to Eresya yg genap 5 tahun.

moga membesar dengan sihat..dipanjangkan umur, dimurahi rezeki...ammenn..

atie berkata...

happy birthday untuk cucu nekma ....

endiem berkata...

comel...selamat hari lahir..

Temuk berkata...

Assalamu'alaikum
Semoga Eresya sentiasa sihat. Juga nindanya. Tak berapa pasti pula, pokok langsuir tu yang mana satu.....

ajumohit berkata...

Slmt hari lahir eresya, nnti suh nekma beli pokok lain ye hehe

Kunang-Kunang berkata...

Cik Shinju,

Terima kasih bagi pihak eresya atas ucap selamat tu.

Kunang-Kunang berkata...

Al,

Terima kasih banyak2 doakan kesihatan Eresya.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Che Mid,

Jangan dibuang pokok tu melainkan kalau dah ada masalah.

Kita tak boleh percaya 100% peratusan telahan macam ni. Mungkin kebetulan dah Allah tetapkan begitu.

Kunang-Kunang berkata...

Kakzakie,

Betul tu, seorang nenek moden macam mana sekali pun, bila dengan kerenah cucu mesti dia kalah.

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Ahmad Humairi,

Terima kasih atas doa cikgu untuk eresya.

Kunang-Kunang berkata...

PCL,

Terima kasih atas doa PCL untuk Eresya.

Kunang-Kunang berkata...

Sal,

Terima kasih doakan eresya dan neneknya, semoga Sal sekeluarga pun sihat sejahtera selalu.

Kunang-Kunang berkata...

Kam,

Terima kasih doakan Eresya. Tentang hubungan pokok Langsuir (bird nest) tu ada akan catitkan dalam N3 ni:

klik sini

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Wak,

Terima kasih doakan Eresya. Macam mana dah ke KK ker.

Kunang-Kunang berkata...

Gee,

Terima kasih Cikgu yang comel kerana doakan Eresya, semoga Cikgu bahagia dan happy selalu yer.

Kunang-Kunang berkata...

CikLi,

Terima kasih doakan Eresya.

Nekma dia masa muda comel cantik lagi macam Rani Mukherjee. He he gurau jer CikLi.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Maiyah,

Terima kasih luangkan masa singgah dan terima kasih atas ucapan untuk Eresya.

Kunang-Kunang berkata...

Sonata,

Terima kasih doakan Eresya. Saya nenek pada anak lain dari sayang nenek pada juga.

Kunang-Kunang berkata...

Sekamar Rindu,

Waalaikumussalam dan terima kasih doakan Eresya.

Kunang-Kunang berkata...

Atie,

Terima kasih doakan Eresya.

Kunang-Kunang berkata...

Endiem,

Terima kasih bagi pihak Eresya.

Kunang-Kunang berkata...

Temuk,

Waalaikumussalam. Terima kasih sudi luangkan masa singgah blog saya.

Terima kasih doakan Eresya dan nindanya. Pokok Langsuir tu orang putih kata 'bird nest'.

Saya ada buat N3 kaitan Eresya dengan pokok tu di sini

hanya-allah-yang-tahu

MulutPayau berkata...

alahai comelnya Eresya.....

Selamat hari lahir Eresya....

p/s..rumah saya bnyak jugak pkok lngsuir..sayang nak buang...

Kunang-Kunang berkata...

Aju,

Terima kasih doakan Eresya.

Nampaknya sekarang nekma dah stop sementara projek beli pokok sebab tak larat nak jaga.

Sekarang cuma 'maintain' yang dah sedia ada saja.

hati rasa nak buat projek tanam 'Ros', tengoklah dulu keadaan kesihatan.

zulkbo berkata...

salam Kak..
cucu ke tu?
ermm dah besar ye?
ada berapa cucu sekarang?

NzA berkata...

cucu akak ke nie?????
..wah dh besar...Tahniah n selamat ulang tahun eresya..semoga menjadi anak yg pintar n solehah....

Kunang-Kunang berkata...

Nza,

Ini cucu nombor 2. Kakaknya dah tahun 2 sekolah rendah.

Terima kasih bagi pihak Eresya.

insan_marhaen berkata...

Dulu, ibu_suri juga selalu bisikkan pada anaknya begitu. IM kata: kalau mahu anak jadi anak yang soleh, kita lebih dulu perlu soleh.

Cantik warna payung Eresya...

IMANSHAH berkata...

dulu jaga anak, sekarang belai cucu pulak ye kak

hani@debumelukut berkata...

cucu dah besar punn...cute lagi.

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Eresya sebaya Adiq rupanya. Sama pulak gaya rambut dia dengan anak bongsu saya tu..



"Selamat Hari Jadi Eresya. "



*Kak Ani dah ada berapa orang cucu buat masa ni..?

ibundo berkata...

dah besar cucu nenek. Boleh mintak picit2 kaki dan urut belakang hahaha..

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Zulkbo,

Akak dah ada 3 cucu dari anak pertama 2, anak ketiga sorang. Cucu yang sulung dah darjah 2.

Kunang-Kunang berkata...

IM,

Betul tu. Kita kena tunjuk tauladan yang baik jika ingin anak cucu menjadi orang yang baik.

Kunang-Kunang berkata...

Imanshah,

Terima kasih sudi singgah.

Sebenarnya akak tak jaga cucu. Hari minggu jer datang kerumah.

Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Hani,

Dah ada 3 cucu, 8 tahun, 5 tahun dan 2 tahun. He he dah tua.

Kunang-Kunang berkata...

Reen,

Terima kasih bagi Eresya atas ucapan tu.

Kak Ani dah ada 3 oang cucu. 8 tahun, 5 tahun dan 2 tahun. 2 dari anak sulung, sorang dari anak no.3.

Kunang-Kunang berkata...

Kak Pah,

Memang dah boleh suruh uratkan kaki atau tolong garu belakang. He he

kak lang berkata...

kiutnye kak,

kak lang folo sini k..salam kenal

mamawana berkata...

Assalam

Comelnya Eresya...

shameel Iskandar berkata...

Selamat hari lahir Eresya.

Tiba2 teringat kasih sayang nenek trhadap saya. Dulu, ketika arwah nenek sy masih ada, sy duduk dgn dia. Bila arwah nenek meninggal baru duduk dgn mak dan ayah.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Kak Lang'

Terima kasih sudi singgah dan folow blog akak ni.

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam Mamawana,

He he terima kasih.

Kunang-Kunang berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Kunang-Kunang berkata...

Cikgu Shameel,

Terima kasih atas ucapan untu Eresya.

Al-Fatihah untuk arwah2 yang telah meninggalkan kita.

Dulu masa arwah mak mak chik masa ada, dia tinggal bersama mak chik, jadi anak2 mak chik semua rapat dengan dia.

Bila dia meninggal, 2 anak yang masih kecik tinggal di nursery bila mak chik bekerja.

sekamar rindu berkata...

salam..

singgah balas kat sini...

moga dirahmati Allah SWT selalu..amin

Kunang-Kunang berkata...

Waalaikumussalam sekamar rindu,

Terima kasih singgah. Mudah2an Allah berkati hidup kita semua.

ieja amieja berkata...

ramai org buat keje cam nie kak.. kat tmn sy nie mcm2 org mintak sedekah utk ank yatim(termasuk cina india)hakikatnya Wallahualam..