Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Isnin, 28 Disember 2009

Datanglah



DATANGLAH


Gunung sudah ku daki
Walau sejuknya membekukan tulang
Demi Mencari Mu
Ku redah jua

Ke lembah, ke kali, pantai dan laut
Aku harungi
Walau aku kuyup kebasahan
Tujuan ku hanya satu
Mencari mu

Namun kau
Masih samar-samar
Sekejap singgah dihati
Sekejap kau lari
Mengapa sukarnya
Kau bermustautin di kalbu ini

Berapa banyak air mata ku tumpah
Bila kesepian datang menyinggah
Aku terus menunggu
Semoga kau datang

Aku sujud padaNYA
Aku berzikir dan bermunajat padaNYA
Aku memohon keredhaanNYA
Hajat ku yang satu
kau menjadi milik ku

Aku menangis tika kau melangkah pergi
Hati Ku sedih, luka nan parah
Aku ingin memiliki mu
Seperti dulu-dulu

Aku berlari mengejar
Percepatkan langkah demi mencari mu
Memanggil-manggil nama mu
Di setiap sudut dan penjuru
Tapi kau tetap juga kau
Datang bila sudi
Bila pergi
Meninggalkan sepi

8 ulasan:

Pn Kartini berkata...

SALam ...:)

Tatkala tercetus luahan hati..
Bisa mengukir bait2 yang puitis..
Apa yg tersurat pasti ada yg tersiratnya...:)

Moga sis sht dan sentiasa diberkatiNya..:):)

en_me berkata...

sepi kanns..

Kunang-Kunang berkata...

W'salam sis tini.

Begitulah nampaknya bila emosi pasang dan surut.

Mencoret sesuatu sekadar menghilangkan sesak sidada.

Semoga sis tini sekeluarga diberkatiNYA selalu. Amin

Kunang-Kunang berkata...

Salam En-me

Sepi tak seindah yang diucapkan.
Siksakannnnn

saniza berkata...

Salam tahun baru

Dan usia kita pasti makin lama

Mati semakin dekat .

pak long berkata...

salam buat tuan empunya blog..
suka baca bait-bait kata yang dititipkan...
apapun moga terus dirahmatiNYA...

Kunang-Kunang berkata...

Terima kasih niza.

Betul semakin umur bertambah semakin sikit usia yang tinggal.

Kunang-Kunang berkata...

W'salam pak long.

Terima kasih atas doa pak long semoga pak long jug dirahmatiNYA selalu.