Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Khamis, 22 Oktober 2009

Teman Ketika Sunyi & Penawar Duka

Jumaat minggu lepas aku ada kelas pengaji di Masjid Negeri. Selepas selesai mengerjakan sholat marghrib di rumah aku terus ke Masjid Negeri.

Tiba disana kelas belum bermula. Sementara menunggu mereka datang aku merayau ke beberapa gerai jualan yang terletak di dataran masjid. Beberapa gerai ni hanya dibuka pada hari Jumaat hingga Ahad sahaja. Niat asal aku kesana ialah untuk membeli buah kurma dan air mineral. Sayangnya tiba di sana gerai menjual kurma dan air mineral tu, penjualnya masih belum turun dari dewan sholat. Akhirnya aku singgah di kedai buku. Hasilnya belilah dua buah buku ini.



Yang sebelah kiri bertajuk "Benarkan Iskandar Bukan Zulqarnain". Dua-dua nama anak aku. Buku ni ditulis oleh Alfareez Abd Razak Al Hafiz, seorang pelajar yang sedang membuat Ijzah Ph.D. di UIA. Isi kandungan inilah yang pernah di tayang di ASTRO satu ketika dulu menggunakan tajuk yang sama. Harganya RM17.90.

Dah habis baca. Satu penemuan yang baru rasanya berbanding dengan buku-buku lain yang pernah aku baca mengenai orang yang bergelar Zulqarnain yang ada diceritakan dalam Surah Al Kahfi.

Buku Di sebelah kanan tu pula bertajuk "Dajjal Sudah Muncul dari Khurasan". Harga RM37.00. Buku ni belum baca sebab kena baca buku tajwid alquran dahulu kerana musim periksa. Mungkin minggu depan baru boleh baca. Tapi nampak macam menarik.

PENAWAR DUKA DAN PENENANG KERESAHAN



Mesti ramai yang dah baca buku ni"La Tahzan" atau "Jangan Bersedih". Paling tidak pun tahu mengenai buku ni. Buku nilah yang menemani aku satu ketika dulu ketika aku dilanda ujian Allah. Sehingga sekarang pun bila ada terasa sedih, buku nilah aku cari.





Buku ini "Penawar Hati Orang Yang Ditimpa Musibah", saya jumpa ketika mengemas almari buku/kitab dirumah aku. Tak ingat bila beli, tapi rasanya aku belum baca.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selamat membaca kak, nanti boleh share infonye di sini yer :).
p.c.

Kunang-Kunang berkata...

pc, dah tabieat suka membaca, pantang nampak buku, mesti beli.