Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Selasa, 29 September 2009

Selamat Ulang Tahun Sayang

Lama tak buat entri baru, gara-gara sebok dengan puasa dan hari raya.



14 SEPTEMBER 2009

Bertambah setahun lagi usia Abah anak-anak aku ni. Aku sentiasa doakan dia dikurniakan Allah kesihatan yang baik supaya dapat dia melakukan tugasnya kepada Allah dengan lebih sempurna. Kebetulan birthday Abahnya tahun ni jatuh pada bulan puasa. Jadi kami raikan Ulang tahun Kelahiran Abah ketika berbuka puasa. Sayangnya, Zulaikha beserta suami dan anak-anaknya tak dapat raikan bersama. Sakinah pulak tak dapat balik. Maklumlah bukan hari minggu. Tapi masing-masing dah ucapkan dan hantar ucapan Selamat Hari Lahir Abahnya pada genap detik 12 malam pada 14 September tu. Nasib baik salam sedang bercuti seminggu sebelum examnya.



Kek Untuk Abah dari anak-anak. Abah gelak-gelak jer masa ni. Tapi Mama tau jauh disudut hati Abah, Abah sedih. Selalunya birthday Abah kita semua ada menyambutnya. Tapi kali ini hanya kita berlima dengan Kaisah. Dulu kadang-kadang birthday abah kita buat di hotel atau tempat-tempat makan di luar, tapi semenjak Abang Is tak ada lagi, abah tak nak. Abah kata cukuplah buat kat rumah.

Semenjak Abang Is tak ada kita juga dah tak berbuka di luar lagi. Selalunya abah akan belanja kita semua berbuka sekali dalam bulan Ramadhan ditempat yang kita pilih. Sebab abah akan sedih bila terkenang tahun terakhir Abang Is berpuasa bersama kita. Mama masih ingat dia beria-ria mengajak kita semua termasuk Pak Su Mie berbuka di "Big Plate" di Subang. Dia kata dia dah booking table. Kak Ju termasuk Eresya yang masa tu baru beberapa bulan juga ikut serta. Semua itu tinggal kenangan.



Hanya Kaisah yang ada bersama untuk selebret birthday Tokbah. Kak Izati dan kak Eresya tak dapat datang. Nanti kejap lagi Kaisah pegi rumah kakak hantarkan kek birthday Tokbah yer.



Berbuka hari tu mama masak nasi lemak. Nasi lemak mama ni faveret Salam. Lauknya ada sambal tumis ikan bilis, sambal tumis sotong, rendang ayam dan tak lupa ikan tongkol masak berlada untuk Abah. Telur mata kerbau juga mesti ada. Itu syarat wajib lauk nasi lemak Salam. Pejal tu mama beli kat Restoran Azira. Sedap pejal dia.

Tiada ulasan: