Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Isnin, 17 Ogos 2009

Shopping Di Nilai 3

Sekarang ni kata orang kalau nak beli toto tak payah ke Rantau Panjang ataupun Pengkalan Kubur. Pegi saja ke Nilai 3, Negeri Sembilan yang terletak tidak jauh dari Kuala Lumpur. Harganya lebih kurang saja dengan harga di dua tempat di Kelantan tu.

Ahad baru ini kami ke Nilai 3 sebab abah Sakinah nak beli sarung kusyen kereta Sakinah. Sarung kusyen yang ada dah nampak pudar. Abah Sakinah ni memang habit dia semua kereta dia akan beli sarung, dia kata sayang kusyen asal takut kotor. Tak taulah sama ada akseseris kereta di Nilai 3 ni murah atau tidak. Tapi ditempat ni memang selalu ramai orang. Ada yang pasang cermin tinted, radio dan macam-macamlah aku nampak. Tiap kali ke sini memang macam tu. Terpaksa tunggu berjam-jam.



Di sini ada banyak kedai. Kedai kain baju, kedai lampu, kedai karpet, pinggan mangkuk, kedai kain langsir serta siap iklan tempahan boleh disiapkan dalam 1 jam dan lain-lain. Pasar Borong pun ada. Pendek kata semua adalah. Masa aku kesana hari tu nampak banyak bas-bas rombongan dari berbagai negeri. Singapura pun ada. Wah shopping sakan nampak. Mungkin untuk bersiapan raya.

Yang paling aku nak tergelak ialah semasa kami singgah di food court di situ. Parking ajer kereta dah terdengar lagu-lagu 60an berkumandang. Rupa-rupanya ada tempat kareoke (Betul ker ejaan ni). Aku tengok, ada pak chik-pak chik dan mak chik pun ada sedang mendendangkan lagu-lagu tu. Jadi sambil kami makan tengahari sambil dihiburkan oleh lagu-lagu 60an. Geli hati pun ada tengok mereka menyanyi. Tapi tak dinafikan suara mereka boleh tahan dan masuk dengan muziknya.

Dari percakapan mereka, rupanya mereka ni rombongan dari Singapura. Wah lepas laku sungguhnya. Rasanya mak chik-mak chik dan pak chik-pak chik Malaysia tak gamak nak berkaroke secara terbukan tu. He he.







Ini satu dua gambar persekitaran yang sempat aku ambik. Malu nak ambik banyak-banyak.

Tiada ulasan: