Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Rabu, 26 Ogos 2009

Hari Ke 5 Berpuasa

Alhamdulillah hari ni dah masuk 5 hari kita berpuasa.

Hari ini aku rasa macam tak bermaya. Badan letih sangat. Pada hal tadi bersyahur. Kedua-dua kaki berdenyut hingga rasa nak berdiri pun sakit tak berdaya. Mungkin sebab semalam duduk di dapur terlalu lama, berdiri selama lebih kurang 4 jam masak juadah untuk berbuka puasa. Aku memang tak boleh berdiri lama.

Hari ni tengok apa yang ada untuk berbuka. Tak larat nak masak. Tekak rasa nak makan pengat keledek. Keledek dah beli semalam. Lepas sholat asar nanti kalau badan rasa kuat, InsyaAllah adalah pengat keledek masa berbuka ni. Pengat-pengat ni selalunya aku dengan hasben saja yang makan, budak-budak tak suka.

Tengahari tadi Sakinah telefon. Dia beritahu duit dia hilng rm100 yang aku beri untuk dia belanja minggu ni. Dia kata balik dari sholat terawih malam tadi baru dia perasan duit dia hilang. Dah 2 kali Sakinah ni hilang duit semenjak dia belajar di situ. Satu bilik 4 orang. Susah nak cakap siapa. Aku nasihatkan dia, sabarlah dan lain kali berhati-hati.

Tiada ulasan: