Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Selasa, 21 Julai 2009

Sambong perjalanan balik kampong

Harap2 internet ni tak buat hal lagi. Ni nak sambong cerita.





Ini rasanya semasa kami melalui puncak klian gunung.

Semasa melalui jalan ni, dari jauh aku nampak seekor binatang sedang berdiri ditepi jalan, aku tenung, tenung binatang tu, nampak macam kambing, tapi aku fikir ada ker kambing dalam hutan, sampai dekat aku tengok yang Allah ada muncung, hasben aku kata babi tunggal, gemok. Uuiiiiiii seram aku.

Kami teruskan perjalanan melepasi Lenggong dan menempuh gerik yang aku rasa terlalu jauh untuk sampai ke Jeli, sempatlah juga ambik gambar2 yang pada pandangan aku cantiklah kan:



Memandangkan inilah pertama kali kami melalui jalan ni petunjuk jalan ni amat penting, hinggakan aku nak pejam mata pun takut terlepas silap masuk jalan lain. Kemana-mana akulah tukang baca petunjuk arah. Hasben aku dalam KL pun kalau aku terlelap dia boleh silap simpang.



Ini bila tiba berdekatan Tasik Belum

Pemandangan di Tasik Belum ni akau tak boleh nak ambik gambar penuh sebab tak boleh berhenti atas jambatan. Takut orang sodok.



Weh ini pun mustahak ni. Kalau datang hajat, tak diikutkan susah dibuatnya.



Berenti setakat ni dulu, nanti ada lapang aku pastekan gambar tasik banding.

2 ulasan:

- jinggo - berkata...

saya pernah ke tasik belum - dan bermalam disana....
kita masih ada semuanya untuk diwariskan pada generasi akan datang

Kunang-Kunang berkata...

Saudara jinggo saya ingin juga bermalam disini. Nampak ada resort kat situ. Tapi tak taulah bila.