Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Selasa, 21 Julai 2009

Cantik dan mempersonakan

Ingin nak kongsi pemandangan di sepanjang perjalanan dari Taiping ke dungun di Terengganu. Mungkin aku jer yang ulu sikit mengenai jalan gerik ni. Semenjak lebuhraya ni dibuat, inilah pertama kali aku melaluinya untuk balik ke dungun.

Selepas selesai kenduri dan aqiqah Kaisah dan memandangkan hasben aku kata dia larat memandu ke kampong melalui Gerik, wah gembira sungguh hati aku ni. Ini kerana dah lama aku menanam impian nak melalui jalan ni. Lebuhraya Gua Musang dari KL ker Kota Bharu dah banyak kali aku melaluinya.

Kami bergerak dari Batu Kurau menuju Gerik melalui jalan biasa (jalan bukit2, gunung?). Jalanya cantik tapi sempit dan mendaki. Sesekali jer terserempak dengan kereta lain. Kebanyakannya pancuan empat roda. Inilah antara jalan2 kecil dan mendaki yang kami lalui:



Alamat internet buat hal, nanti sambung yer..........

2 ulasan:

yginsaf4 berkata...

tak singgah kat pulau banding kerr akak tewww.. ehehe

Kunang-Kunang berkata...

Salam yginsaf,
Terima kasih sudi singgah sini. Akak singgah makan di jeti feri awam pulau banding, tapi tak bermalam disana, next trip kot.