Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Sabtu, 27 Jun 2009

Michael Jackson (Mikaeel) Sudah Tiada

Tengok tajuk ni mesti terfikirkan wah kak hanim ni macam budak-budak muda tulis pasal Michael Jackson. Sebenarnya masa dulu-dulu memanglah suka jugak dengar lagu-lagu dia yang berentak slow, yang laju2 tu taklah suka sangat.

Memndangkan hari ini Astro melalui siaran CNN buat liputan langsung tentang kematiannya dan masuk jer dalam kereta, Radio 24 (Radio Bernama) pun bercakap cerita yang sama jadi tahulah jugak kisahnya.

Ramai mengatakan dia telah memeluk islam setahun lalu dengan nama Mikaeel. Terjumpa pulak You Tube ni jadi kuatlah kepercayaan yang dia memang seorang muslim.

Innalillah hiwainna Ilaihirajiuun - Dari Allah kita datang kepada Allah kita kembali. Alfatihah untuk roh Michael Jackson yang telah pulang mengadap Ilahi semalam.

2 ulasan:

INTAN RH berkata...

Memang ramai yang "menatapi" pemergian raja pop ni tp ntah la, sy tak berasa apa2. Dlm Islam, sebaik-baiknya jika ada kematian, dikebumikan cepat2 tapi dah 4 hari, Jacko masih duk atas dunia sementara ni..

Kak, sy pun suka gak dgr lagu2 dia..ada la 3-4 lagu yg sy suka :)

Kunang-Kunang berkata...

Pengkebumian MJ ni masih kabur tarikhnya. Kalau dia islam kesiankan.