Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Jumaat, 8 Mei 2009

Kepala Pusing

Ha ni memang kes kesian. Teringgat diri sendiri yang sering keseorangan di rumah.

Pesakit perempuan cina ni disorong masuk ke wad observation tu lepas maghrib, aku dengar suami dia kata isterinya jatuh pengsan. Macam mana jatuh, berapa jam jatuh pengsan tidak tahu dengan pasti sebab tidak ada orang di rumah ketika itu. Selepas anaknya balik ke rumah petang baru tu dia nampak ibunya pengsan di rumah, terus bawa ke PPUM. Kata suaminya dia ada penyakit darah tinggi dan kencing manis. Sama macam aku.

Doktor tu tanya, macam mana rasa sebelum jatuh. Dia kata "kepala pusing". Lepas tu tak tau. Kesian dia ni sehingga suami aku didischargekan dia masih disitu. Begitulah nasib bila keseorangan di rumah.

Mesti kau orang tertanya-tanya macam mana aku boleh dengar percakapan mereka. Sebab yang masuk kesini kebanyakannya sudah tua dan doktor bercakap dengan kuatnya kalau tidak mereka tak dengar. Kesiankannnn

Tiada ulasan: