Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Jumaat, 8 Mei 2009

Mana Jatuh Dulu

Ini kes ketiga, aku rasa cukuplah setakat 3 kes yer.



Kes ketiga seorang pemuda vietnam disorong masuk ke wad. Ha yang ni bersebelah katil suami aku. Aku tengok dia berlumuran darah, kepala pecah, tangan patah. yang lain tak taulah.

Doktor tanya dia macam mana dia jatuh, tinggi mana dia jatuh. Tapi dia tidak dapat menerangkan dengan jelas disebabkan kurang faham apa doktor tanya. Sebab doktor ni melayu. Terpaksalah doktor tu melakonkan cara-cara dia jatuh, ikut imiginasi doktor tulah. Mana yang betul dia angguk, mana yang salah dia geleng. Lepas tu doktor tu tanya, "mana jatuh dulu, buntut jatuh dulu atau kepala jatuh dulu", pemuda tu diam jer tak faham. Akhirnya doktor tu terpaksa tanya lagi sekali "buntut jatuh dulu ker" sambil tangannya pegang punggung (punggung doktor tu sendiri) "atau kepala jatuh dulu" sambil pegang kepala dia. Akhirnya pemuda tu letakkan tangannya yang tak patah ke punggungnya menandakan buntut jatuh dulu. Susah juga jadi doktor kan.

Selepas x ray dan macam-macam akhirnya dia ni pun dikeluarkan juga dari wad. Wah kawan-kawan dia seronok usung dia bawak balik. Cuma pemuda india tu jer yang tak nak balik. Orang lain semua tak nak tidur di hospital.

Tiada ulasan: