Halaman

Terima kasih Jadi Kawan Blogger Saya

Isnin, 18 Mei 2009

Aduhai Kakak







Gambar-gambar kakak


Kakak ni merupakan hibrid generasi kedua aku. Kak akan berusia 6 tahun september nanti. Kakak juga seperti adik dibesarkan di nurseri yang sama semenjak kakak bayi lagi. Semasa kakak berusia 6 tahun iaitu awal tahun ni, mama dia masukkan dia ke sekolah tadika ABIM di Masjid AlUbidiah yang terletak berhampiran dengan rumah.

Mamanya pindahkan kakak ke tadika ini untuk mengubah angin. Nak suruh kakak berkawan dengan budak-budak lain yang sebaya dengannya pulak. Tak mahulah tadika pun di nurseri yang sama.

Mula-mula kakak okey jer pegi sekolah tadika ni. Tapi selepas kami balik dari umrah bulan April baru ni, dia mula buat perangai tak nak ke sekolah tu. Dia kata nak belajar di tadika tempat dia tinggal dulu. Tiap-tiap pagi menangis tak nak ke sekolah tu.

Mahu tak mahu kakak dihantarlah ke sekolah tadika di mana dia dijaga. Begitulah kakak. Kalau menangis, bingung kita dibuatnya, tak tahu macam mana nak suruh dia berenti. Doa nekma semoga kakak pandai belajar.

Tiada ulasan: